I manipulatori pneumatici sò azionati da a forza pneumatica (aria compressa) è i movimenti di l'utensili di presa sò cuntrullati da valvole pneumatiche.
A pusizione di u manometru è di a valvula di regulazione varieghja secondu a struttura di l'attrezzi di fissaggio di u caricu. A regulazione manuale hè aduprata quandu si manipulanu carichi cù u listessu pesu per un bellu pezzu. Durante u primu ciclu di manipulazione, a pressione di equilibriu hè regulata manualmente cù a valvula di regulazione. Serà regulata di novu solu quandu si manipulanu carichi cù un pesu differente. A pressione di equilibriu agisce indirettamente nantu à u cilindru di u sistema, equilibrendu u caricu alzatu. Quandu u caricu hè alzatu o abbassatu manualmente, una valvula pneumatica speciale mantene a pressione in u cilindru stabile, in modu chì u caricu sia in perfette cundizioni di "equilibriu". U caricu hè liberatu solu quandu hè messu in terra, altrimenti hè abbassatu in modalità "frenata" finu à chì hè messu in terra. Regulazione di a pressione di equilibriu: Se u pesu di u caricu varia o un caricu hè alzatu per a prima volta, a pressione di cuntrollu nantu à a valvula di regulazione deve esse impostata à zero. Questu hè indicatu da un manometru speciale, è a prucedura di impostazione hè a seguente: impostate a pressione di equilibriu à zero per mezu di a valvula di regulazione è verificate a pressione nantu à u manometru; agganciate u caricu à l'attrezzi; appughjà u buttone "sollevamentu" (puderia esse listessu chè u buttone d'agganciu o d'attaccamentu); aumentà a pressione d'equilibriu girandu a valvula di regulazione finu à chì l'equilibriu di carica sia righjuntu.
Sicurezze: In casu di mancanza d'aria, u sistema permette à l'utensile di presa di muoversi pianu pianu in ghjò finu à ghjunghje à u fermu meccanicu o à u pianu (sia in cundizione "caricu" sia "scaricatu"). U muvimentu di u bracciu intornu à l'asse hè frenatu (u sollevamentu di l'assi di l'utensile hè opzionale).
Data di publicazione: 27 di ghjugnu di u 2023

