Un manipulatore hè una macchina multifunzionale chì pò automatizà u cuntrollu di pusizionamentu è pò esse riprogrammata per cambià. Hà parechji gradi di libertà è pò esse aduprata per spustà oggetti per eseguisce u travagliu in una varietà di ambienti diversi. I manipulatori industriali sò una nova tecnulugia in u campu di u cuntrollu quasi automaticu è sò diventati una parte impurtante di i sistemi di pruduzzione muderni.
I bracci di u manipulatore sò usati per afferrà pezzi di travagliu (o arnesi) è anu diverse forme strutturali, cum'è i tipi di serraggio, di tenuta è di adsorbimentu, secondu a forma, a dimensione, u pesu, u materiale è i requisiti operativi di l'ughjettu afferratu. U mecanismu di muvimentu, in modu chì a manu compie una varietà di rotazione (oscillazione), muvimentu o muvimentu cumpostu per ottene l'azione prescritta, cambia a pusizione è a postura di l'ughjettu afferratu. U muvimentu indipendente di u mecanismu di muvimentu, cum'è u sollevamentu, u telescopicu è a rotazione, hè chjamatu u gradu di libertà di u manipulatore. Per afferrà un ughjettu in qualsiasi pusizione è orientazione in u spaziu, sò richiesti sei gradi di libertà. U gradu di libertà hè un parametru chjave in a cuncepimentu di un manipulatore. Più gradi di libertà, più grande hè a flessibilità di u manipulatore, più larga hè a versatilità è più cumplessa hè a struttura. In generale, i robot speciali anu da 2 à 3 gradi di libertà. U sistema di cuntrollu hè adupratu per compie movimenti specifici cuntrullendu u mutore di ogni gradu di libertà di u manipulatore. Riceve ancu feedback da i sensori per furmà un cuntrollu stabile in ciclu chjusu. U core di u sistema di cuntrollu hè generalmente cumpostu da un chip di microcontrollu cum'è un microcontrollore o un dsp, chì hè prugrammatu per ottene a funzione desiderata.
U rapidu sviluppu di i manipulatori industriali hè duvutu à u so rolu pusitivu chì hè sempre più ricunnisciutu. Prima, pò rimpiazzà parzialmente l'operazione manuale; secondu, pò seguità una certa prucedura, tempu è pusizione per compie u trasferimentu è u caricamentu è u scaricamentu di i pezzi secondu i requisiti di u prucessu di pruduzzione; terzu, pò fà funziunà e macchine utensili necessarie per a saldatura è l'assemblea. Dunque, pò migliurà assai e cundizioni di travagliu di i travagliadori, migliurà significativamente a produttività di u travagliu è accelerà u ritmu di meccanizazione è automatizazione di a pruduzzione industriale. Di cunsiguenza, i paesi industriali avanzati prestanu attenzione è investiscenu assai risorse materiali è finanziarie in a ricerca è l'applicazione. In particulare in alta temperatura, alta pressione, polvere, rumore è cù occasioni radioattive è inquinanti, l'applicazione hè più larga. In Cina, in l'ultimi anni, ci hè statu un rapidu sviluppu, è anu ottenutu certi risultati, grazia à l'attenzione di u settore industriale.
Data di publicazione: 07 di settembre di u 2022
