U manipulatore hè un dispusitivu automaticu chì pò imità alcune funzioni d'azione di a manu è di u bracciu per piglià, purtà oggetti o operà strumenti secondu procedure fisse. U manipulatore hè u primu robot industriale, ma ancu u primu robot mudernu, pò rimpiazzà u travagliu pesante di e persone per ottene a meccanizazione è l'automatizazione di a pruduzzione, pò operà in ambienti dannosi per prutege a sicurezza persunale, è hè largamente utilizatu in a fabricazione di macchine, a metallurgia, l'elettronica, l'industria ligera è l'energia atomica è altri dipartimenti.
Hè sviluppatu nantu à a basa di robot antichi chì sò apparsi in i primi tempi, a ricerca nantu à i robot hà cuminciatu à a mità di u XXu seculu, cù u sviluppu di a tecnulugia informatica è di l'automatizazione, in particulare dapoi l'avventu di u primu urdinatore elettronicu digitale in u 1946, l'urdinatori anu fattu progressi stupenti versu l'alta velocità, a grande capacità è u prezzu bassu. À u listessu tempu, u bisognu urgente di pruduzzione di massa hà prumuvutu u prugressu di a tecnulugia di l'automatizazione, chì hà messu e basi per u sviluppu di i robot.
Da l'altra parte, a ricerca di a tecnulugia di l'energia nucleare richiede qualchì macchina operativa per trattà materiali radioattivi invece di l'umani. In u cuntestu di sta dumanda, i Stati Uniti anu sviluppatu un manipulatore telecomandatu in u 1947, è un manipulatore meccanicu maestru-schiavu in u 1948. U manipulatore hè statu sviluppatu per a prima volta in i Stati Uniti. In u 1954, u Devor di i Stati Uniti hà prupostu per a prima volta u cuncettu di robot industriali è hà dumandatu un brevettu. U puntu principale di u brevettu hè di cuntrullà l'articulazione di u robot cù l'aiutu di a tecnulugia servo, aduprà a manu umana per insignà u robot, è u robot pò ottene a registrazione è a ripruduzzione di l'azione.
Questu hè chjamatu robot d'insignamentu è di rapprisentazione. Quasi tutti i robot esistenti utilizanu stu metudu di cuntrollu. In u 1958, a Cumpagnia di Cuntrollu di i Stati Uniti hà sviluppatu u primu robot di rivettatura robotica. I primi mudelli pratichi cum'è prudutti robotichi sò u "VERSTRAN" lanciatu da AMF è u "UNIMATE" lanciatu da UNIMATION in u 1962. Quessi robot industriali sò principalmente cumposti da mani è braccia simili à l'omu, chì ponu rimpiazzà u travagliu pesante di e persone per ottene a meccanizazione è l'automatizazione di a pruduzzione, è ponu operà in ambienti periculosi per prutege a sicurezza persunale, dunque hè largamente utilizatu in a fabricazione di macchine, a metallurgia, l'elettronica, l'industria ligera è l'energia atomica è altri dipartimenti.
Data di publicazione: 02-04-2024

